från en som drabbats av FAS 3

Ett mycket bra inlägg som bör spridas så mycket det går, om det fasansfulla FAS 3, – Jag håller dig personligen ansvarig, Hillevi

Nu vill du tvinga mig in i det ni kallar FAS3. Det innebär i praktiken att jag tvingas besöka oseriösa arbetsgivare, en del som har just FAS3 som affärsidé, och be dessa ta emot 60 000:- skattefritt per år av skattemedel så att de kan utnyttja min kompetens i en verksamhet som inte går tillräckligt bra för att anställa någon.

Att säga att jag är förtvivlad börjar inte ens beskriva hur jag känner inför den situation du med din politik tvingar in mig i. Det är förnedring på högsta nivå och ibland undrar jag om inte till och med nazisterna var mer humana när de helt enkelt avlivade oönskade medborgare.

Jag är inte ensam, över 30 000 människor är idag i den här situationen. Det är 30 000 individer, med egna familjer, drömmar, ambitioner, vänner, barn och behov. Hur känns det att veta att du har sönder och gör livet omöjligt för så många människor och deras familjer?

Från samma blogg – FAS3 i Europadomstolen

-

2 svar to “från en som drabbats av FAS 3”

  1. E Says:

    Fas 3 är toppen av ett isberg. Arbetsförmedlingen samarbetar mer med företagen än de arbetssökande skattebetalarna som faktiskt betalat skatt för att få hjälp av just just den skatteberoende myndigheten AF innan de blev arbetslösa. Nystartjobben är även det ett fiasko, där en arbetare med 100% arbetsföremåga går under subvention i värsta fall i 10 år. Är det värdigt? Fas 3 är toppen på isberget eftersom företagen år 5000 per månad i betalt också. AF fungerar i dag som en slags koppleriverksamhet åt Fas 3 och andra lycksökande företag som bara vill ha subventioner. Problemet är också att vi inte har en opposition som arbetar just som opposition, för då skulle politikerna i stället arrangera demonstrationer om Fas 3; de är inte engagerade på riktigt! Nu blir det därför andra aktörer som ex Solrosupproret med mycket mindre makt som gör små demonsrationer. Det är nåt fel när våra folkvalda kommer undnan så lätt genom att skylla på oppositionsläget. Snart är vi alla i Fas 3 eller känner någon där, tro inget annat!

    • Stan Says:

      Håller helt med, sossarna och facket agerar som att de är köpta. Naturligtvis borde de som kallar sig opposition ställa sig helt emot detta människofientliga och förnedrande påfund. Och facket borde om inget annat var möjligt själv startat FAS 3- verksamhet och sett till att ge de FAS 3-drabbade en så anständig och meningsfull tid som möjligt.


Skriv här

