FN-tal

Irans president höll ett tal i FN för ett par dar sen i vilket han ifrågasatte den officiella versionen av hur elfte september-attackerna 2001 gick till och vilka som låg bakom, varvid som vanligt de länders representanter som tvunget ska utmärka sig tågade ut ur lokalen, Sveriges representant lär ha varit en av dom. Ahmadinejad föreslog att FN ska starta en utredning av omständigheterna kring elfte september:

”It is proposed that the United Nations set up an independent fact-finding group for the event of the 11 September so that in the future expressing views about it is not forbidden.”

Hela hans tal finns som pdf HÄR, eller på FN-sidan där det också kan laddas ner som pdf.
Det kan vara väl värt att själv läsa vad han säger, denna man som så frenetiskt svartmålas i de kontrollerade svenska medierna. Jag tycker att det låter riktigt sympatiskt det han säger:

”Ladies and Gentlemen, I announce clearly that the occupation of other countries under the pretext of freedom and democracy is an unforgivable crime.
The world needs the logic of compassion and justice and inclusive participation instead of the logic of force, domination, unilateralism, war and intimidation.”

Det finns nog en hel del att anmärka mot angående hur det går till i Iran, men Ahmadinejad är säkerligen ett mindre hot mot världsfreden än t.ex. den person som innehar utrikesministerposten i vårt land.

* * *

Iran verkar vara utsatta för en attack av ett elakartat datavirus – Will Stuxnet Malware Be Used In False Flag Attack?
The New World Order of Global Governance, It’s Not Just For Conspiracy Theorist Anymore
It Is Official: The US Is a Police State
Rothschild and CIA Publications Attack “Constitution-worshipers”

-

5 svar to “FN-tal”

  1. Sverker Says:

    Intressant reflektion är att de som vände ut och gick, då visade upp den kroppsdal dom tänker med🙂
    Nästa reflektion är att det var en liten (har ”dom” inte råd att muta fler?)skara, ca 25, mot ca 150 som var kvar, och applåderade!
    Här en amerikansk jurist som uttalar sig, så man blir hoppfull!
    http://www.presstv.ir/detail/143885.html
    Förövrigt, vilket är viktigare, så vill jag poängtera att det viktigaste som kan hända nu är att omvärlden till slut förstår att 911 är ett ohyggligt scenario som iscensatts utav samma patologiskt giriga galna klick som står för banksvindleriet. Faller den ena dominobrickan, faller dom andra.

    • Stan Says:

      En sån här incident är en bra indikator på vilka som är mest ivriga att visa sin underdånighet gentemot västs ekonomistiska ayatollor.
      Det är ju inte första gången det här tönt-gänget vandrar ut när Ahmadinejad talar. Jag kan tänka mej hur Ahmadinejad privat tillsammans med kompisar skämtar, ”hur snabbt tror ni jag kan få ut dom den här gången” eller ”tänk om jag just som de är halvvägs ute ur lokalen ska säga åt dem att jag bara skämtade, det handlade om en vadslagning om hur snabbt jag kunde få er på benen”.

      Sen undrar jag om den här sidan fortfarande ser konstig ut på din skärm. Och jag har ännu inte tagit mig tid att titta på den video du tipsade om för ett tag sen, den var ganska lång.

  2. Sverker Says:

    Undrar hur det fungerar i praktiken, får dom en signal via sin domptör i salen, eller har dom fått en order innan dom går in i salen?
    Din sida funkar finfint, d va jag som just skaffat ny laptop m liten skärm. Skit bakom styret🙂

    Hur gick det med besynnerliga nyheten om att Iran släppt in banksters o på så sätt minskat krigshotet?

    • Stan Says:

      Jag undrar också över det där med Iran och banker. Det var leewanta.bloggproffs.se och maxkeiser.com som hade inslag om det, men jag tror inte att någon hade någon hänvisning till var uppgiften kom från. Jag har inte sett något om det på presstv.ir, det gjorde jag däremot för kanske ett år sen. Då fanns notiser om att utländska banker skulle tillåtas i Iran, men då såg jag inga kommentarer om det!

  3. Stan Says:

    Den källa Stacy Herbert och Max Keiser uppger är ett newsletter från en som heter Harry Schultz:
    “I’m happy to announce the end of World War 3. The Iran war, which triggered World War Three, planned by the Pentagon and Mossad, has ended, actually before they began. It’s a first in history!

    “How do I know this? Follow the money, not the propaganda. Four US banks are to open branches in Iran!…Citibank and Goldman Sachs are among the first applicants! Since Goldman Sachs is the alternate, or behind the scenes US government, as we all know, that name/news assured me of the good news.”

    http://www.marketwatch.com/story/exit-harry-schultz-pursued-by-a-bear-2010-09-16


Skriv här

